Wednesday, January 16, 2019

Viza de flotant &Co.

Bagaram de seama, unii mai tarziu decat altii, ca daca vrei sa stai mai mult de 3 luni intr-o tara, iti trebuie un permis de sedere.
Carevasazica, in Austria, pe langa Meldezettel-ul local (un fel de viza de flotant), dupa 3 luni de sedere, daca vrei sa continui aici, trebuie sa intri in legalitate si sa aplici pentru Anmeldebescheinigung (pe care eu il traduc ca si permis de sedere - cine vorbeste germana e liber sa imbunatateasca traducerea).

Dupa 5 ani de Anmeldebescheinigung (repet cuvantul in scris doar pentru ca abia am reusit sa-l invat), poti aplica pentru Bescheinigung des Daueraufenthalts - adica pentru a deveni rezident.
Mno, daca n-ai Anmeldebescheinigung (certificat de care nu auzi pentru ca nu ti-l cere nimeni nicaieri) facut la timp, adica maxim 4 luni de cand te-ai inregistrat cu Meldezettel, primesti o amenda. Gurile rele zic ca variaza intre 200 Euro si cateva mii de Euro.

Asa ca ne strofocaram noi, ne frecaram mainile de frica la ideea unei amenzi, mai ales pentru A., ca e aici de mai multi ani si n-avea permisul de sedere si, cand colo, sistemul are o portita: in Meldezettel, poti bifa ca ai sau nu ai adresa principala in Austria. El a bifat ca nu o are si a facut modificarea doar anul trecut, prin August. Deci el, teoretic, a intarziat doar cu o luna si nu primeste amenda. Eu, pentru ca am vrut sa ma lepad de tara mea mai repede, am bifat de la inceput ca am adresa principala aici. Rezulta ca eu am intarziat 6 luni, iar acum astept cu interes nota de plata.

Acestea fiind spuse, Willkommen in Österreich!

Semnat:
GG

No comments:

Post a Comment