Thursday, January 31, 2019

Lungi insemnari cand nu ai altceva de facut

Mare mi-era mirarea ca, de cand am plecat din tara, nu am racit absolut deloc. Bine, am avut simptome de inceput de raceala, dar au fost combatute in maxim o zi - practic, de stadiul de durere in gat nu am trecut pana saptamana trecuta.


Ce s-a schimbat? Povestea, dupa cum mi-a spus o colega poloneza, e tipic est-europeana, adica doar cineva din partile astea ale lumii ar putea sa se imbolnaveasca din atata lucru. Pe scurt, masina de spalat avea filtrul infundat si nu s-a scurs apa. Am scos hainele (da, fara sa ma gandesc ca trebuie sa le mai spal o data pe motiv de stat in apa murdara), le-am pus in cos si...le-am stors manual in cada. Erau, bineinteles, toate reci si o jumatate de ora cu mainile in apa rece a fost suficienta (P.S. le-am bagat din nou la spalat, dupa desfundarea masinii)

In weekend trebuia sa lucrez, dar nu m-am dus, eram cu gatul varza. Luni am fost la medicul de familie. Medicul de familie e un tip pe la 45 de ani cu parul indreptat in sus, ca niste tepi, atat ca probabil doar si-l da haotic cu mana, ca nu pare efectiv pieptanat. I-as zice medicul Hippie, dupa vorba, dupa port. Vorbeste engleza bine, deci e mana cereasca pentru mine. 
Dr. Hippie e foarte destept si tot timpul la curent cu noutatile din medicina, mai ales din cea alternativa. Pare-se ca e un trend aci, multi medici de familie, din ce-am vorbit cu colegii, au o atitudine relaxata si recomanda, in primul rand, un tratament naturist, si doar apoi, daca chiar nu functioneaza, unul medicamentos. Am auzit chiar replici de felul: nu e panica, man, "din Decembrie pana in Februarie e normal sa fii bolnav!"

In aproape un an de Austria, acum a fost a 4-a oara cand am mers la medic (unde prima oara a fost doar ca sa ma inscriu). Totusi, de fiecare data, chiar si cand m-am inscris, Dr. Hippie face o consultatie generala. Din toate a reiesit, dupa trosnirea tuturor oaselor (exagerez, bineinteles, de dragul povestii - au fost doar jumatate din oase) si apasarea abdomenului, ca am ceva probleme cu stomacul, el zice balonare in engleza. Cineva mi-e martor ca  nu am avut probleme cu stomacul si am fost suficient de norocoasa incat sa pot manca orice, oricum fara sa ma plang ca ma simt balonata sau ca am arsuri. Probabil, in toata existenta mea, s-a intamplat de 2-3 ori. Asadar, mi-e greu sa accept aceasta explicatie. OK, cand ma apasa, ma doare, dar nu pune un deget pe abdomen si ma intreaba daca doare, ci apasa cu destula forta, deci clar ca simt discomfort.

Separat de raceala, pentru care mi-a dat tot ceva pe baza de plante, problema mea vesnica e reumatismul (sub oricare forma o fi el). Din nou mi s-au umflat dosul palmei drepte si degetul mijlociu de la mana stanga. Inteleg ca nenea e doctorul care incearca sa-si mai educe pacientii si le ofera diverse "trucuri", de genul, apasa pe lateralul unghiei (pe piele) de la degetul mare, pentru ca acolo e corespondentul gatului si apoi inghite si o sa vezi ca nu mai doare atat de tare cand esti racit. Dar nu vreau sa-mi spuna, cand ma vede cu mainile umflate, ca odata ce-mi rezolv problema la stomac, o sa mi se dezumfle. 

Sunt destul de sceptica acum, insa fac un efort sa cred, pentru ca, pe de alta parte, stiu ca un 'mindset' in directia potrivita poate rezolva multe. Asadar, pana la programarea din Martie, o sa incerc sa rezolv, cu Seleniu si Magneziu, orice ar avea stomacul meu si sper ca asta sa aiba efect si asupra degetelor. Daca nu, caut iar tratament medicamentos si pun alte planuri in asteptare.

Acestea fiind zise, o saptamana mai tarziu, sunt tot acasa. Acum imi curg ochii si nasul, Mai mult nasul. Masor asta in numarul de role de hartie igienica folosite. Cu un pachet de servetele nu as fi ajuns departe. 


Semnat:
GG


P.S. daca tot vorbim despre medici, implicit depsre asigurari, trebuie sa subliniez faptul ca aici mi-a venit cardul de sanatate in posta la o saptamana de la angajare! Soc! M-au gasit!
Spre comparatie, la 2 luni de cand am plecat din tara, respectiv 5 luni de cand am platit  15 lei pentru reemiterea cardului din Ro (pe care nu l-am primit niciodata, nefiind nici la medicul de familie, nici la casa de asigurari), mi-a venit hartia cu care sa ma duc la posta ca sa ridic cardul duplicat...ma gandesc ca pot sa-i spun asa, tinand cont ca nu era originalul. 

No comments:

Post a Comment