Saturday, February 23, 2019

Omul este un animal socia(bi)l

Ma fascineaza, in continuu, abilitatea si dorinta nemarginita a austriecilor de a socializa, in mijloacele de transport in comun sau chiar in magazine, cu persoane necunoscute.

Pur si simplu, ma simt depasita de situatie si mi-e frica, la propriu, sa fac contact vizual cu vecinul de scaun, pentru ca ei au tot timpul chef de vorba.
Eu, in schimb, nu, plus ca trebuie sa incep cu "Est tut mir leid, ich verstehe nur ein bisschen" si apoi sa zambesc tamp si, cum face al meu, care totusi vorbeste germana cat de cat, sa trag un "ja, passt schon" la orice (P.S. ultima oara era la o coada, intre doua doamne care se conversau de zor peste el; cea din fata ii zice ceva in germana, el zambeste si rade usor, clasic aici cand iti spune cineva ceva tot razand usor, apoi raspunde cu passt schon, iar tanti din fata o striga pe tanti din spate ca poate sa vina in fata lui la coada - de unde rezulta ca, desi poate fi un raspuns universal, cateodata nu e in avantajul tau sa scoti replica la inaintare).

Azi era s-o patesc... Ma aflam intru-un magazin, unde am intrat cu scopul precis de a-mi cumpara sosete lungi si de a merge in cabina sa le iau in picioare, ca era un frig crunt afara si eu am gresit de dimineata in alegerea textilelor. In fine, am luat si sosete, dar si o pereche de ghete, pentru ca de ce nu!? La coada la casa, o tanti voia sa intre si ea in rand, dar vede ghetele, bag de seama ca ii plac si da semne ca ar vrea si ea. Mno, nimic sofisticat, i-am zis ca sunt la primul etaj, nu la parter. Dar tanti nu se lasa, si comenteaza calitatea si-mi mai arata altele de pe-acolo si vorbeste fara oprire, pana cand anunta o tipa ca s-a mai deschis o casa si tasneste intr-acolo. Am scapat.

Apoi, in autobuz, o doamna ia loc langa un tip cam de varsta mea si timp de 30 minute, cat am calatorit eu, nu s-au oprit din vorba. Si nu inteleg ce ii leaga pe ei, domnule?? Despre ce vorbesc ei din senin, fara sa se cunoasca? Si de la ce varsta sunt educati in spiritul asta? Apoi, mai pot eu sa schimb ceva la mine, dupa ce am crescut cu "sa nu vorbesti cu persoane straine"? 

Ma fasscineaza...

Semnat:
GG

No comments:

Post a Comment